lördag 30 januari 2010

Ledighetskommiten

Helg. Lördagkväll och jag vaktar soffan. Längtar oerhört mycket efter våren och ljuset, fågelsången och chokladfyllda termosar. Mörkret i norrland kan verkligen ta musten ur en. Dagarna som föräldraledig är nu räknade. Redan nästa vecka kommer jag att börja jobba ytterligare en dag i veckan här i stan. Efter sportlovet utökas det ytterligare en aning och sedan innan jag vet ordet av väntar ekorrhjulet på mej. Omtumlande och omvälvande! Två i en!

Jag drömmer mkt nu, det måste vara att framtiden ter sig en aning skrämmande! I natt drömde jag att jag fick en iller av min gamla svärmor från Shanghai!! Den var dessutom vit?! Mkt märkligt alltihopa. Vad kan det betyda månntro?

Isvägen har haft premiär och snart susar jag fram på långfärds. Förra våren blev det inget av med den saken, så nu skall skridskorna vässas. Stavarna på och hej vad det gå..

Skön lördag alla sköna människor.

Inga kommentarer: