tisdag 10 november 2009

Flyttfåglar


Länge sedan! Tiden har flytt!

Nu sitter jag i vårt nya hem och kikar ut över den snöbelagda gården. Ljus och fint ute, jag hoppas snön ligger kvar denna gång. Lilleman har somnat och jag ska ta mej morgonens andra, eller kanske tredje kopp thé?

Här hemma finns fortfarande mkt att stå i, men nu tar jag dagen som den kommer. Jag måste erkänna att flyttandet har tagit lite på krafterna, även om det har gått väldigt bra. Man får ta en kartong om dagen, nu när det börjar kännas segt! Tanken var att tonåringens rum ska iordningsställas härnäst. Han var väldigt nöjd med sitt rum och det gjorde oss glada såklart

Helgen försvann i ett nafs. Jag hade bröllop på agendan tillsammans med en pianist från jobbet och det var riktigt roligt. Denna gång sjöng jag evighet ala tomas andersson stuk. En fin låt, har faktiskt inte tänkt på hur bra den passar till bröllop tidigare!

Följer "akademiker söker fru-bloggen". Undrar om han kommer att hitta någon brud?! För andra nyfikna finns den att läsa här: http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.10001582

Lilleman har börjat krypa och stå, lärt sig att öppna lådor i köket där det finns så roliga saker att leka med. Igår var vi på babysång och vilken lycka att leka med andra barn. Helt underbart att beskåda!
Kram!



1 kommentar:

Karin J sa...

Jaha så nu har ni fått igång netet:)