fredag 27 november 2009

fredagsmys

Fredagsmys i skenet av adventsstjärnorna och ljusstakarna! Ja, jag har tjyvstartat då jag kände mej lite novemberdeprimerad i mörkret. Det hjälpte! Plötsligt vill man bara mysa för hela slanten!

Igår var jag på akupunktur för första gången i mitt liv. Jag som är ganska spruträdd trodde att detta var det värsta en människa kunde utsättas för, (även om själva ordet akupunktur har ett romantiskt skimmer över sig i mitt tycke?) men se det var faktiskt inte så farligt! Jag överlevde och allt!!

Talade med en av mina chefer i veckan. Det lutar åt att jag inte har något jobb att gå tillbaka till efter min barnledighet då jag bara har nio månaders företrädelserätt. Stressande givetvis och mkt frustrerande. Givetvis blev jag besviken också, men som någon sa, När man stänger en dörr öppnas en annan. Dessvärre är det många andra som springer i dörrarna, men man får försöka tänka positivt och tro på en lösning.

I och med första advent är det också dags för www.nightfestival.se. I år kommer jag att sjunga vid Korpilombolo Kyrkas 150-års jubileum den 13 december. Hoppas vi ses där. Kram!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Önskar att jag kunde komma och lyssna när du sjunger i kyrkan, men som vanligt jobbar jag :(

Kramisar