söndag 22 november 2009

Vecka med knorr?

Länge sedan, jag vet. Bara det att tiden tryter och att livet verkar tämligen händelselöst just nu. Det har varit så mkt vardagsliv att jag försvunnit i det en aning. Känner mej lite fyrkantig. Flytten och böket här hemma gör mej galen. Man vill bara komma i ordning, men inget händer. Man packar upp och det slutar endast med att det ser värre ut än innan man började. Lite gnäll bjuder jag alltså på här idag..

Min arm och jag är inte vänner heller. Sedan länge. Över en månad nu. Jag vet att man inte ska klaga så mkt, men tillslut blir man ju tvärled. Jag har ont och det gör mej sur. Måste försöka att komma igång med träning och sluta fuska med sjukgymnastiken.

Aja. Helgen har iaf varit trevlig. I fredags after work med girls från min hembygd och det var mkt trevligt. Mera sånt. Lördagen blev en hemmadag förutom en tur till svägerskan på kvällskvisten. Väl hemma avnjöts ett glas rött i soffan.

Söndagen spenderades på loppis. Jag och Hofslagerskan hade en trevlig dag tillsammans. Som alltid!
I afton har jag gjort något jag aldrig gjort förr, bakat vita pepparkakor som en sann ättling till min lilla mormor som var något av en expert. Själv var jag löjligt stolt efter bakeriet. Kakorna var ju ätbara!! Inte alltid en garanti när jag bakar.

En ny vecka väntar. Kanske vaccin mot knorrflunsan också.

Inga kommentarer: