fredag 24 juli 2009

Friday




Det är visst fredag igen. Ikväll väntar grillning i hagaviken, under dagen ska jag träffa min barndomskamrat från Stockholm som är på resande fot i norrbotten. Hon och tillhörande sambo kommer närmast från stugan i Jokkfall och det ska bli kul att ses! Vi hade tänkt oss en lunch på Gültza, men vädret är inte direkt strålande.

En annan bonus denna vecka var att jag fick träffa min fd kollega som också dragit till Fjollträsk och där införskaffat båd´ en trevlig sambo och en liten bedårande bebisflicka. Sommaren är ju härlig på det viset! Människor rör på sig och man får träffa vänner man inte sett på länge.

Igårkväll spelade mina gamla lärare på teaterbaren. Vi börjar vara lite slitna här i huset! Däckar tidigt varje kväll så jag orkade helt enkelt inte ta mej dit. Synd på bra musik dock. En annan gång.

Om kvällarna studerar jag litteratur om lapptäckesteknik. Nu skall projektet snart påbörjas. Har dock kunnat konstatera att tygaffärerna i stan är tämligen trista. Jag har inte hittat tyg jag vill ha ännu. Och hur ska man veta vilket tyg som passar bäst? Jordiska problem!

Bjuder på en bild av de fina lapparna som skall utgöra kärnan av täcket

Inga kommentarer: