lördag 4 juli 2009

Fest, konserter och gröt.

Dagarna rusar fram! Jag har inte riktigt hunnit med att blogga den senaste tiden. Mkt pga vädret! Underbart väder gör ju att man måste vara utomhus. Det är mkt som ska ske dessa dagar. Först ut är Lillens Namnfest som går av stapeln nästa helg. Vi önskar förstås att vi kunde bjuda alla goda vänner vi har, men vi har varit tvungna att begränsa oss till våra familjer. Namngivningsceremoni är det riktiga uttrycket och här hemma filas just nu på programpunkter och tal. Vi hoppas på att det blir en fin dag!

Gästerna har fått varsin tyglapp med sin inbjudan. Tanken är att de ska dekorera en lapp med en symbol, ett budskap, bild eller text. Sedan skall alla lappar sys ihop till ett lapptäcke. Alla gäster kommer att fotas med sin lapp och få en chans att skriva en förklarande text eller en hälsning i en bok där bilderna senare skall klistras in, så att Lilleman kan kika i den och lätt se vem som gjort vilken lapp. Det var en gång en god vän till mej som fick en sådan inbjudan och jag tyckte det verkade festligt! När jag forskade vidare har jag lärt mej att det är en gammal kinesisk tradition. Där gör de lite annorlunda dock. Alla tar med sig en egen tygbit för att tillsammans göra ett Lyckolapptäcke.

Konserter är också på agendan. 3 dagar efter namnfesten skall konserterna uppföras i Tornedalen. Här hemma arras för fullt om kvällarna. Om det inte var så ljust ute skulle man kunna se hur det lyser en lampa tänt om kvällarna i mitt kreativa rum. Lite stress känner jag, men jag ska verkligen försöka njuta. Att musicera tillsammans med andra musikanter är ju en av de roligaste aktiviteterna man gör här i livet! Mkt jobb och förberedelse också givetvis.

Lilleman har fått sin första smakportion i förrgår. Banangröt. Det var lite konstigt och innan vi var klara var det gröt överallt, men ganska gott verkar det vara! Munnen öppnas stort! :)

Inga kommentarer: