måndag 13 juli 2009

Namnfest/namngivningsceremoni

Igår var det alltså Namnfest och här i huset har det varit bråd aktivitet nästan hela veckan. På strålande humör firade han sin dag och gick från famn till famn hela tiden. Storebror fotograferade och alla hade med sig sina fina lappar till lapptäcket. Jag är så rörd över alla dessa lappar att jag nästan grinar en skvätt bara jag tänker på det! Skall lägga upp en bild på lite lappar här så fort prinsen himself somnar.

Lilleman var klädd i sin lilla guldcape som jag hade sytt, prinstemat till ära. Så söt var han! Pappa skötte dukning och dekorering, det blev så fint med djurballonger och vita dukar. Själv är jag ju en sucker för servettvikning och sådant, men jag fick inse att med en liten prins i huset går annat före sånt.

Barnmorskan hade med sig trollflöjten och spelade de vackraste av toner ur den som vanligt, vilket förstås blir ett oförglömligt minne. Jag hade skrivit ihop ett litet potpurri av astrid lindgren sånger som vi framförde, samt vargsången ur Ronja rövardotter. Den som Lovis sjunger när Ronja ska sova. Den är så fin! Jag sjöng också "Skymtar för en stund" som Uno Svenningsson skrivit.. Den har så vacker text att orden nästan stockade sig i halsen på mej, men jag försökte tänka på skator och rönnbär (!) för att klara mej igenom sången utan krokodiltårar, hihi! Alla har vi våra trix! :) Internhemligheter!!

Min pappas sambo läste två fina texter som vi hade valt ut och sedan var det roligt att samla våra familjer, nåt som vi egentligen aldrig har gjort förut. En mkt fin dag, vi är så glada och nöjda!

I Kärlekens familj hade det börjat gå rykten om giftemål, men här i huset är vi fortfarande mkt ogifta så detta kan härmed dementeras!

Inga kommentarer: