onsdag 16 september 2009

Butterflies


Morgontimma råder i huset. Jag är den enda som är vaken för tillfället. Surfar runt och inspireras av människor som syr sina egna barnkläder. Jag tycker att mössor verkar kul. Det borde inte vara så svårt. Tom jag borde klara av det! Kanske det skulle bli mitt nästa projekt, att sy lite söta mössor? Grejen är väl att ta sig tid! Jag skulle nästan behöva vara med i nån sygrupp av nåt slag som ses en gång i veckan så att nåt blev gjort.. nån som är sugen på att medverka kanske?? Kanske man får starta en liten cirkel! Har också sett att människor handlar på second hand för att sy om kläderna till fräcka retrobarnkläder.

Appropå second hand så har Rädda barnen öppnat sin nya butik i vår källare. Mkt fina grejer, mest kläder till barn. Där kan man fynda vantar och allt möjligt. Dessutom är det utmärkt vid feng shui-rensningarna som råder här med jämna mellanrum. Bara att bära ner direkt, bättre kan det inte bli! Dessutom går pengarna till barn som behöver hjälp. Det är ju det bästa av allt.

Fjärilar i magen kantar vår vardag. Om en vecka vet vi kanske mer om saker och ting. Då ska jag förstås uppdatera om händelserna här..

Inga kommentarer: