fredag 26 juni 2009

The heat is on

Sommaren har hittat oss tillsist. Ljuvligt. Veckan har varit trevlig. Vi har tagit luncher i stadsparken och lyssnat till musik som det bjuds på där varenda dag. Inte så dumt. A-laget verkar ha vuxit i antal och det är sorgligt. Ibland vill man ta tag i de yngsta och fråga vad de egentligen håller på med. De sjunger iaf ymnigt vid allsången!

Die lererinne var förbi i veckan och det var ju ypperligt trevligt. Med sig hade hon en diskmaskin av märket Husqvarna Rapsody som hon donerade åt oss. Inte dumt! Vi har sedan tidigare en halvrisig Husqvarna Melody. Planen var att de tillsammans skulle bli Husqvarna The Sweet songs of clean plates! Vi får väl se? Vi surrade länge och väl, Herman var lika glad som jag åt att ha fint främmande.

Fika med stallflickorna stod också på veckomenyn. En tur till Smaka. En fika i goda vänners lag är aldrig fel. Vad gjorde man utan?

Vädret denna helg har ju slagit alla rekord måste jag säga. Dessvärre fick Kärleken ett akutjobb och därför har vi inte sett så mkt av honom, men vi led med honom denna soliga helg. Planen var ju att vi skulle cykla Luleå runt eller så, men värmen gjorde att jag inte nämndes ha Lilleman i vagnen. Det blir ganska varmt därinne ändå.

I afton har jag varit förbi Konstnärsvänninan med familj. Hon har fyllt år för någon vecka sedan, men först nu fick vi uppvaktade henne med presenten från mej och Kärleken. Ett fotoalbum med bilder från deras dop som Kärleken fotat och som jag sedan scrappat i album. Det har jag aldrig gjort förut och det var superkul. Mera sånt!

1 kommentar:

e sa...

Hördu, nog börjar det vara lite glest med uppdateringen av bloggen... Skärpning!!! =)