söndag 11 oktober 2009

helg på förbifart

Söndag igen. Begriper inte vart tiden tar vägen!

I fredags hälsade jag på en mamma från föräldragruppen. Barnen tittade faschinerat på varandra och vi drack kaffe och pratade. Jag måste än en gång säga att jag tycker att det är så roligt att komma hem till människor och se hur de bor. Hur de har satt ihop möbler och stilar och tyger och färger. Det gör mej superglad och inspirerad!
Jag hann också med att träffa lillebror och hans sambo hemma hos vår papps. Mera kaffe innan hemåkandet. Fredagskvällen berikades av hofslagerskan, mörk choklad med sesamfrön (en hit tyckte jag) och idol.

Denna idolhysteri kan göra mej en aning trött. Jag vet inte om jag tycker att det är ok att kommentera på röster till höger och vänster. Nu för tiden kan människor knappt sjunga en sång innan någon gör ett idoluttalande. Att bli kritiserad för sin sång är verkligen inte roligt och att utstå det i teve inför ett helt land måste vara totalt intetgörande för en människa. . Speciellt för en människa som är oerhört ung.

En röst är faktiskt lika unik som ett fingeravtryck och givetvis gillar man vissa mer än andra.. men man får inte glömma att en människa ligger bakom rösten. Som faktiskt blottar hela sitt inre och tar med sig känslor och upplevelser in i sin sång. Då kan var och en fundera på om de överhuvudtaget törs sjunga en barnsång själv? mest troligt för att man är rädd för att göra bort sig och för att någon ska kritisera ens röst.. har jag rätt eller fel.. ? Tanken är värd att tänkas!

Jag tycker ju att alla äger rätten att sjunga och att alla som mår bra av att sjunga ska göra det. Oavsett hur det låter. För vem har egentligen rätt att döma? och Håkan Hellström kan inte pricka toner, men han är en sann artist ändå.. oj, vilket långt utlägg det här blev då!

Helgen ja.. det var det jag var inne på innan jag tappade tråden!! Igår lördag var det fest ute i Örarna och det var kul att träffa trevliga människor på bästa kalashumör. Själv körde jag och åkte hem ganska tidigt. Måste erkänna att jag har känt mej lite hösttrött, även om jag försöker idka trött-förträngningsmetoden..

Idag har dagen bara försvunnit! Skall inta en kopp the innan lillhjärtat (som numera kommit på att det är roligare att stå i sängen än att sova i den) vaknar och kör igång med busandet.

Kram på er!

Inga kommentarer: