måndag 5 oktober 2009

Kväll

Sommaren är verkligen förbi! Det är eländig höst ute med snål blåst och fukt. Bara att bita ihop och minnas mantrat: I love norrland.. alltså jag gör verkligen det, men vintern är så lång!! Huh. Inte ens kul att gå med vagnen. Positivt start här idag, men humöret går ju efter vädret.. iaf mitt! Tur att jag har Lilleman som får mej att le om och om igen!

Nå, man kan ju alltid glädjas åt fester och andra spektakel denna tid! Läste om en man, en lärare som planerar sitt bröllop nästa år i juni. Vem som ska stå brud vet han inte och kallar projektet "akademiker söker fru". Här är hans blogg där man kan följa vägen mot kyrkallén!

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.10001582

Vi har nu fått veta att vi får flytta in i lägenheten lite tidigare och det kommer att underlätta denna flytt flera gånger om, så vi var väldigt glada för den sakens skull. Mindre än en månad kvar!

Jag har varit och afto power dansat i afton. Plötsligt kändes inte Afrikaresan så avlägsen. Jag vill minnas att det var 6 år sedan nu.. Det var en härlig resa som jag sent kommer att glömma. Det vore verkligen en dröm att få återvända någongång i livet.

Och appropå drömmar får detta ordspråk avsluta dagens kåserier..

Alla våra drömmar kan uppfyllas om vi har modet att uppfylla dem.

Inga kommentarer: