söndag 23 november 2008

sköna söndag

Idag har det verkligen varit söndag. Varför man inte kan njuta fullt ut är frågan, det är bara så svårt när man vet att måndagen ligger och lurar i vassen.. Det man kan konstatera varenda vecka är att helgerna går alldeles för fort! Men, (som min svenskalärare i högstadiet lärde mej att man aldrig får börja meningar med).. det är som Povel Ramel skrivit.. underbart är kort..

Hovslagerskan kikade in igårkväll. Mkt trevligt. Vi såg filmen Once. Den fick massvis av solar av tex amelia och Upsala nya tidning. Dock inte av oss! 2 av 5 solar sa hovslagerskan, själv gav jag den 2,5. Min hjälte snubblade in på småtimmarna efter lagfesten. Han började med att ta en promenad med hunden strax efter tre. Tror att det kan ha varit han själv som behövde lite frisk luft.. ;) Tur som är tackar jycke aldrig nej till en promme. Dag eller natt kvittar.





Julkorten är under tillverkning och idag hittade jag en site där man fick lite tips, här kan man bla lära sig hur man ska få till söta snöstjärnor att dekorera med. Dessa ska jag prova framöver. Adressen är http://www.skapligtenkelt.se/
Även youtube har många fiffiga tips att komma med om man söker på scrapbooking. Tex denna som min svägerska tipsade mej om http://www.youtube.com/watch?v=US4hS0svDow
Nästa helg är det faktiskt första advent och jag längtar stort efter att dra fram adventsstjärnorna! Lite lussekatter till det så är julefriden garanterad! Såg dessutom en annons från vingården som sålde lingonglögg. Det vill jag prova i år.

Appropå julklappar kan man ju nu i dessa moderna tider göra det väldigt lätt för sig och beställa alla sina klappar på internet. http://www.smartasaker.se/ är en skojjig site där man kan hitta lite diverse prylar och själv är jag ju svag för http://www.designtorget.se/.


Vill man få lite ideer till julpyssel så tycker jag att man ska kika in på http://www.skonahem.com/inredning/julpyssel/index.xml där kan man få tips till hur man gör sitt hem till ett riktigt julnjutarhem. I år har jag inte fryst in vackra löv eller blommor, frysen hemma kan rymma lite diverse ting hos mej! Men det blir så himla fint om man fryser in lite växter i tex islyktor.. vad gör man inte för konsten?

Charlotte Kalla har gjort det igen! Vilken tjej! Tom jag som inte direkt hänger med under sportsändningarna måste sätta mej upp rakryggad och skärpa fokus, detta vill man inte missa! Jag ser fram emot en spännande säsong! Och det säger jag som inte läst sporten sedan Svennis kärlekshistorier var stort omskrivna!

Idag går vi in i v.27. Bebben är nu ca 38 cm lång och väger ett helt kilo! Bara 13veckor kvar! Tänka sig att min vän väntar på självaste julafton.. hon ska väl iaf inte behöva föda i ett stall. Det håller vi alla tummarna för!



Inga kommentarer: