lördag 22 november 2008

Vardagsfilosoferandet har börjat


Lördag! Äntligen! Veckans bästa dag! Inte heller vilken lördag som helst. Den lördag är nu här då jag började blogga!

Jag har haft en underbar vecka som verkligen var full av aktiviteter. Precis sådär som jag älskar när livet ser ut..

I måndags var jag på kalas med många underbart härliga människor. Tiden stannar och man hinner komma ikapp. Man får skratta och tala om stort och smått. Roligt! Jag kände mej väldigt glad när jag åkte hemåt.

I tisdags åkte jag till stallet efter jobbet och njöt av att känna hästdoften i näsan!
Det börjar dock att vara lite besvärligt att utföra stallsysslor nu. Den stora mirakel magen med den vilda bebisen inuti börjar att ta allt större plats. Det är inte längre så enkelt att packa hö och bära hinkar. :) Så hästen ska få vänta på mig ett tag nu. Lite vemodigt, men man ska inte rädas för saker man står inför..


Efter hästresan åkte jag hem och sedan vidare på mammavattengympa. En hel hop med stormagade kvinnor samlades i en liten bassäng och vi gympade allt vad våra baddräktstyger höll i det varma vattnet. Jag kände mej som den smidigaste kvinnan i världen! Så länge sedan det var jag kunde röra mej så fort! Jag kände mej i fas med Gunde Svan allra minst.
Helt underbart!

I onsdags åkte jag ut på kronan med min kärlekshund Börje. Han är nu 3,5 år och vi har börjat att träna med ett litet hundgäng en gång per vecka. Vi tränade platsliggning och han var så duktig. En timma senare kastade jag mej i bilen för att åka hem och byta kläder. Iväg på nästa aktivitet!
Konsert på kulturens hus tillsammans med AnnaP. Frida Hyvönän sjöng och spelade piano. Med sig hade hon en tjej som spelade cello varvat med bas, samt en tjej som spelade trummor. Intressant. Mina öron fick lyssna till ny uppfriskande kreativtet och jag gick därifrån varm i hjärteroten försäkrande om att det inte skulle dröja till nästa gång jag bjuder mitt intellekt på lite smörgåsmat.

Torsdag är ju arbetarkvällen för mej. Kände mej oerhört trött.. man kan undra varför ;) veckan har kanske inte haft den bästa vilostatistiken.. åkte hemåt för att landa i soffan lagom till medium på fyran. Mkt spännande. Knappt hinner eftertexten börja rulla innan jag drar igång med stockarna..

Fredag. Min lediga dag. Ah! Spa för själen. Hasade omkring i mina mysbrallor. Klädde dock på mej ordentligt och tog en vinterpromenad med Börje. Vintern har äntligen kommit nu och kylan bet i mina kinder. Det var uppfriskande. Både jag och jycke var så glada när vi kom in.

Sedan väntade något jag skjutit på alltför länge. Hörseltest på kommunhälsan. Jag befarade det värsta, men det var tämligen ok, förutom att jag fick meddelat att jag har tendenser till bullerskador. Hu! Nu är det proppar som gäller. Varningsklockan har ringt rejält!

Under eftermiddagen var jag bjuden på scrapafton ute i hagaviken. Julkort stod på agendan. Dessutom pepparkakor och julmust varvat med tjejsnack. Aldrig fel. Mkt trevligt. Vi avrundade med att äta mat tillsammans på stan.

Väl hemma igen fick vi fint besök och vi åt fruktsallad och drack godte. Tänk aldrig är det så gott med te som när man får dricka det tillsammans med någon annan...

Idag ska jag pyssla om min kärlek. Han har servat mej hela veckan medan jag kryssat mellan alla mina aktiviteter. Jag önskar jag kunde bjuda honom på en kärlekssemester till Maldiverna.. menmen.. kanske han blir nöjd av att åka till Korpilombolo?

Inga kommentarer: