fredag 28 november 2008

västerbottnisk fika o barbapappa

Skönt med helg. Tid för vila och återhämtning. Jag känner mej ändå lite piggare nu sedan jag började äta järntabletter, eftersom jag som så många andra gravida kvinnor har för lågt blodvärde. Tidvis har det känts som att jag så innerligt gärna skulle vilja få mej en liten lur på lunchen och att jag aldrig kommer att klara dagen om jag inte får det! Vissa veckor har jag faktiskt sovit flera tupplurar under dagen, nu klarar jag mej utan!

Min kära sambo får sköta det mesta här hemma och jag tycker inte att jag får någonting gjort. Mår lite dåligt över det, menmen.. tanken är att jag ska göra julfint här hemma i helgen. Problemet är förvaring. Det gäller att få ordning på torpet nu känner jag. Förvaringstips emottages tacksamt! Jag har iaf börjat med att rensa i lådor i köket och det är en befrielse att få ut gammalt skräp. Det gäller att våga göra sig av med saker man inte behöver. Att läsa lite mer om hur man inreder enligt feng shui kan man göra här http://www.wellnet.se/?id=568&cid=597

Idag har vi kikat på babyprylar och det finns en djungel därute! Det slutade med lite inköp av babykläder och de är så söta så man dör! Jag hittade väldigt gulliga på åhlens prydda med barbapappa! Behöver jag säga att de var i brun plysch? Underbara. Nu ser jag bara fram emot att få träffa personen som ska få bära dem! :)

Jag har varit och fikat med Västerbottniskan, dvs ägaren till hästen som jag inte längre sköter om from denna vecka. Snyft! Det började helt enkelt att kännas som att magen var ivägen alltför mkt! Jag ska åka ut och få hästdoft i näsan emallanåt iaf. Det var hur som helst väldigt trevligt att ses.

Vi hade idag turen att bli bjudna på familjemiddag hemma hos pappsen. Nu väntar kvalitetsfilm och fredagschill. Trevlig helg till alla!

1 kommentar:

Anci sa...

Hallå!
Trist med din mormor... Konstigt att hur förberedd man än tror att man är, så är man INTE det ändå...

Kul att även du börjat blogga, snart behöver vi ju inte prata med varandra, bara å läsa om allas liv på nätet! :) Näää, så illa får det väl inte bli!

Du är välkommen till mig på fika till veckan, så då hoppas jag vi ses!

Stora kramar från lilla Annica!