söndag 7 juni 2009

Ändstation


Sitter här framför datorn det sista jag gör denna söndagskväll. Efter den här helgen kan man undra om vi blivit träffade av blixten båda två som vi procedurat här i hemmet! Städning, lite fönsterputsning, möblering och bärande av möbler upp och ner från vind till källare, rensning, röstning, tvätt i stora lass och lite plankning av låtar. Himmel. Som vanligt när man börjar stort så slutar det med att det ser ut som Jerusalems förstörelse i alla rum. Ungefär där är vi just nu. Nå, vi är åtminstone på väg!

Det kreativa rummet har helt enkelt blivit hållplatsen strax innan Helvetet och nu är det dax att göra något åt saken. Speciellt kreativ är man inte i ett rum man inte ens vill öppna dörren till!
Min senaste kreativa plan är att börja skriva barnsånger, såg nämligen ett program som handlade om Georg Riedel idag och blev klart inspirerad. Många barnsånger är vansinnigt komiska, det knasiga är ju att man ofta fattar det först när man blivit vuxen! Ungefär som programmet Mupparna som gick när man var liten.

Nästa helg ska jag och Hofslagerskan sälja prylar på loppmarknad i Svartöstan. Det passar ypperligt när man står där i sitt bråte och inser att man måste bli av med lite grejer. Hur många ggr har jag tjatat om Feng Shui? När ska jag börja anamma..
Det allra största som hänt i helgen är att vår lilla prins nu har vänt sig alldeles själv liggandes under babygymmet helt utan fårskinn och andra hjälpmedel! Ojoj!
Trevlig vecka alla arbetande människor.

Inga kommentarer: