onsdag 17 juni 2009

A material, a material, a material world..


Det var en klok vän som sa att man inte kan ha känslor för något som inte svarar en när man talar. Med risk för att låta väldigt ytlig måste jag säga att det inte är sant! :) Här i mitt kök (!) står nu en beggad cykelvagn i all sin prakt och bara väntar på att jag och Lilleman ska susa runt på äventyr. Bara tanken gör mej helt förälskad!! Det finns nämligen tillbehör för små bebisar till denna vagn. De ligger i en liten hängmatta och vaggar skönt! Jag är så glad att jag nästan spricker!


Det finns två friskus-aktiviteter som gör mej riktigt lycklig! Det ena är att cykla, vilket gör mej barnsligt glad och det andra är att åka långfärdsskridskor! Denna vagn kan man utrusta med tillbehör som gör att skidåkning och skridskoåkandet fungerar alldeles utmärkt trots att man har små barn. Ser verkligen fram emot att få börja använda den!
I veckan har jag haft besök av hästägerskan från Furufjärden och Fritidspedagogen med sykunskaperna. Vi promenerade runt träsket och resonerade om ditten och datten. Mkt trevligt! Idag träffade jag mammorna från föräldragruppen på Smaka där vi tog en fika, samt 4 små polare till Lilleman . Han älskar när vi är på såna sociala träffar! Pratar och är på väldigt gott humör.

Igår var vi på BVC. Lillvännen är nu 64 cm lång och väger 6,2 kg.

Planeringen inför Lillemans namnfest är i full gång. Jag måste säga att jag verkligen skulle vilja bjuda alla mina kära vänner på detta spektakel, men det finns helt enkelt inte utrymme. Istället får det bli en liten bjudning för våra familjer. Men, om jag nångång gifter mej så ska alla jag tycker om finnas på plats!

Nu nalkas bädden här på 24:an denna afton. Varje morgon lovar jag mejsjälv att jag ska lägga mej tidigare, men det är så svååårt.. Gonatt!




1 kommentar:

e sa...

Vad fin vagnen är! Bara att trampa ut till Sunderbyn nu! Cykla via Storheden så är du här på ett nafs! =)