fredag 12 juni 2009

Sommarlov


Fredag. Här stundar avslutningsfirande i varje buske, men här har jag den lugnaste avslutningsmorgonen som någonsin skådats! Ganska skönt faktiskt, samtidigt som jag saknar barnröster sjunga den blomstertid nu kommer. Det är något alldeles speciellt det! Faktiskt så hade jag tänkt ta mej till jobbet denna dag för att insupa lite avslutnings atmosfär, men eftersom Kärlekens syskonbarn tar studenten denna dag får det räcka som projekt. Man hinner helt enkelt inte med allt.

Kvällen spenderades alltså hos Kärlekens syster där studentfirandet ägde rum. Vi satt ute i solen på deras veranda och firade Hockeyspelaren som nu går ut till en oviss arbetsmarknad. Hoppas att lågkonjukturen vänder snart. Det bjöds på smörgåstårta och en helt fantastisk blåbärs marsipan tårta bakad hos http://www.trendbageri.se/. Mkt magnifik minsann, den vill jag verkligen rekommendera!

Lördag. Idag har jag och Hofslagerskan medverkat vid svartöstaddagens loppmarknad, vilket var oerhört trevligt. Loppmarknader hör verkligen till livets goda. Man har ingen aning om vad man kommer att hitta eller vem man kommer att träffa. Kaffet smakar tjära och mest troligt kommer du hem med något du absolut inte behöver, men det är en tjusning i vilket fall. Själv försökte jag koncentrera mej på att sälja prylar, men givetvis kunde jag inte låta bli att fynda! De flesta fynden köpte jag av Hofslagerskan, vilket i sig var ganska komiskt då vi faktiskt delade loppisbord!

Imorgon väntar jag besök av Pianisten som kommer till stan. Vi ska planera och musicera inför våra kyrkokonserter. Alltid kul. De är bara en månad bort nu. Tiden går så fort!

Lilleman har snurrat i sin säng länge och väl innan han somnade för kvällen. Han är som en liten propeller numera och kan ligga i vilken ände av sängen som helst när man kommer för att plocka upp honom. Nu sussar han sött och små snarkningar hörs från sovrummet. Själv längtar jag efter att lägga mej i sängen och det dröjer nog inte alltför länge innan vi snarkar ikapp. Ibland är det bara så oerhört underbart skönt att sova!

Gonatt..







Inga kommentarer: