fredag 6 mars 2009

Första veckan med Lilleman


Då har det gått några dagar hemmavid och vi har haft fullt upp! Underverket är en väldigt snäller bebis och dagarna består mestadels av mat, sömn, blöjbyte i en jämn ström. Gullande också förstås, och pussande! Hur kan de vara så fina? Jag kan inte begripa! Det är underbart måste jag säga!

Vi har haft mycket fint främmande. Alla vill ju förstås se den nya familjemedlemmen. Morbror har varit förbi, även morfar med en väldigt fin bukett. Själv är jag väldigt svag för stjälkblommor och tycker att de berikar detta jordeliv! Nu är våren i ankommande och med den alla ljuvliga tulpaner. Ett fång med tulpaner på bordet kan göra vem som helst lycklig. En florist tipsade dock en gång om att det inte är så klokt att ställa dem under kökslampan om man vill att de ska hålla länge. Bättre är om de får stå mörkt och kallt. Florist har förresten varit mitt reservyrke i många många år. Det skulle vara underbart att lära sig att knyta ihop vackra blommor eller varför inte bröllopsbuketter? Kanske en dag, det är ju aldrig försent sägs det!

Kärlekens syster med familj kikade in en dag när de varit ute på isen. Vi fikade och de gullade med gubben förstås. Morfarsmor har också varit in med stickade strumpor och påslakan i lapptäcketeknik. Jättefina!

Igår hade jag besök av Barnmorskan. Vi möttes på stan. Jag promenerade mot stan för att möta henne med barnvagnen och ansträngde mej för att försöka gå så avslappnat som möjligt. Kroppen är inte helt hundra ännu, men det blir bättre dag för dag. Vi hade en riktig vardagsglamourkväll med sushi, thé och en massa godis. Verkligen supertrevligt! Barnmorskan hade med sig en gåva till Lilleman, de sötaste tossor man kan tänka sig! Nu råkar bilden vara av rätt dålig kvalisort, men man ser hur de ser ut iaf. Verkligen ursöta!


Vi väntar ännu på vissa familjemedlemmar som längtar efter att komma, men som har drabbats av den förskräckliga magsjukan. Hu. Vi är tacksamma att de väntar ut den.
Dagarna flyter ihop och igår frågade jag vad det är för dag! Säger ganska mkt om läget! :)

Inga kommentarer: