tisdag 17 mars 2009

Sol, leende och skurtofflor


Dagarna flyger fram och nu har vårsolen äntligen börjat skämma bort oss med lite D-vitamin. Underbart! Hypofysen kan dock göra oss människor lite lätt galna denna tid, men då har man iaf nåt att skylla på!

Vi har ju de mest rara grannar man kan tänka sig och här om dagen ringde den gamla kvinnan i lägenheten intill på hos oss och överlämnade ett fång tulpaner. Söta dam! När hon bakade bullar sist knackade hon på och överlämnade en påse! Va? Man flyger nästan baklänges. Finns såna människor överhuvudtaget?! Man blir varm ända in i märgpipan!! De som känner mej väl känner också till min historia med min fd galna granne. Det är som att jag har bytt grann-helvetet mot grann-himlen! Tur iaf att det inte är tvärtom!

Die Lererinn kikade in en kväll och det var riktigt roligt. Vad tiden hinner förbi oss hela tiden. Inte klokt. Bot och bättring! Lilleman fick de sötaste kläderna. Oj, vad vi blir bortskämda- inte klokt! Pappsen och hans sambo kikade också in och hade med sig fika. Kanske borde jag börja föra räkneverk över mitt fikande. Kanske jag kan ha en chans att hamna i Guinnes Rekordbok? :)

I söndags tog vi en promenad till Gråsjälören med vagnen. Därute fanns tvillingbrodern med familj. Vi grillade årets första korv och det var så underbart att komma ut. Vad jag älskar att vara utomhus. Det är som bomull för själen, sanna mina ord!

Idag fick jag ett paket med posten från min faster. Innehållandes en liten gåva som jag har önskat mej sedan jag fick syn på dem första gången! Nämligen ett par skur-tofflor! Ett par ärtigt rosa härliga skur-tofflor. Dessa ska man hasa omkring i hemma och samtidigt putsa sina golv! När tofflorna börjar se alltför smutsiga ut, drar man sonika av sulorna som sitter fast med kardborre och kastar dessa i tvätten för en omgång innan de är redo att putsa vidare. Smart. Jämt och ständigt slås jag av att någon har tänkt på allt! Ibland blir man mållös. Mkt smart må jag säga!

Lilleman ligger och snusar i pappsens famn. Söta unge. Igår fick jag se ett leende när han var vaken för första gången. Oj, så söt!


Inga kommentarer: