torsdag 26 mars 2009

The war of art

De soliga dagarna verkar äntligen vara här nu. Jag hoppas innerligt att de har kommit för att stanna! Lilleman har nu blivit en månad gammal och jag kan knappt fatta vart tiden tagit vägen. Jag vet bara att det är ganska underbart att få lära känna det här lilla livet!

Igår tog jag barnvagnen samt jycke med mej ner till isen för en promenad. Jycke passade givetvis på att rymma till en hund benägen en halv kilometer bort. Där stod jag med barnvagnen på skaren och undrade vad jag skulle ta mej till. Det är dock som Milan, mannen som kan tala med hundar säger; ingen idé att bli arg.. man kan knappast bestraffa dem när de väl kommer tillbaka. Det gäller att stoppa dem i rätt sekund. Man får sonika räkna till tio baklänges eller koncentrera sig på sin andning, som kan bli häftig vid dessa tillfällen!

I måndags var receptionisten och hennes sambo här för att kika på Lilleman. Vi fikade en syndigt god Browniekaka som måste varit sänd från himlen. Lilleman fick ett hårt paket innehållandes en väldigt söt Nalle Puh stol där han ska sitta och pyssla framöver!

Igår hade jag besök av min barndomsvän. Alltid så roligt när vi ses, hoppas det blir snart igen! Vi käkade soppa och uppdaterade oss i varandras liv. Mkt trevligt! Vi har känt varann i evigheter nu. Det kan man nog säga utan att ljuga. Även vid detta besök fick Lilleman presenter. Nu skäms jag nästan, så mkt presenter har vi fått! Lilleman fick en vansinnigt fin sparbössa från Cult. Ett företag jag inte känt till innan. Nu läggs den snabbt in under favoriter! Det här är ju precis vad man behöver när det är presenttime! Lillen fick också en väldigt mjuk och söt liten nalle som innehåller en liten vattenflaska som man fyller med varmt vatten när man behöver en varm och go sovkompis. Herregud, så smart! http://www.cultdesign.se/sv/products/series/My_Mini/

Försöker vila. Omöjligt. Grannflickan spelar trummor om dagarna (digitalt, men det stör mej ändock) och när hon slutar börjar nästa granne såga med en cirkelsåg. Suck. Inte lätt att vara en småhärjad nybliven moder i detta hus. Alltför kreativa grannar! Om jag kunde skulle jag uppmana dem; se för guds skull på teve, eller än hellre, läs en god bok!

Fick tips om en bok som heter just The War of Art skriven av Steven Pressfield. Mkt talande titel, (kanske inte skriven utifrån grann-perspektiv, men iaf)!

Inga kommentarer: