söndag 29 mars 2009

Ja se det snöar, det var väl roligt eller?


Söndag med öppen himmel. Snön har ramlat ner hela dagen. Jag älskar ju sol och blå himmel, men idag var det faktiskt lite skönt! Det finns inga måsten när vädret är på det här viset, helt legalt att bara mysa inomhus! Ökar bara sannolikheten för att diskbänken får sig en välbehövelig omgång! Vi har kalasat idag hos Kärlekens syster, Syster nr 2. Jättetrevligt. Hon bjöd på våfflor (amen) med grädde och jordgubbssylt. Verkligen supergott!


Själv tänkte jag inhandla ett våffeljärn förra året under våffeldagen. Det var under den tiden då jag hade jobb i tre kommuner, jobbade mer än heltid ett helt läsår, skötte hästen flera gånger i veckan och tränade. Jag trodde jag var Superwoman och denna incident är ju bara ett klockrent tecken på hur fel det kan bli. Allting skulle gå så fort som möjligt under denna fas i mitt liv. Givetvis. Tiden räckte ju inte till någonting alls! Jag störtade därför in på elgiganten för att sno åt mej ett våffeljärn i hastens hast. Sagt och gjort. Sedan rattade jag mej hemåt i full fart, för även bilkörningen skulle ju gå så fort som möjligt. Väl hemma då jag slappnade av och började lugna ner mej insåg jag att jag inte alls kommit hem med ett våffeljärn, utan med en smörgåsgrill! Haha! Så i år frågade jag Kärleken om det fick lov att vara en klämmacka på våffeldagen! Komiskt och samtidigt ganska påtagligt vilket galet leverne jag förde. Nå, man blir klokare dag för dag!

Igår tog vi en promenad till Gråsjälören med choklad och smörgåsar i packningen. På vägen träffade vi våra grannar, ett par som också har en jycke av samma sort som vår. Det slutade med att vi sällskapade hela vägen ut och väl framme fikade vi tillsammans. Vi bytte telefonnr och bestämde att vi ska mötas för hundträff nån eftermiddag. Precis det jag talade om häromdagen. Sånt som jag är förtjust i.. oplanerade möten med människor man ännu inte känner. Spännande!

Nu vaknar min lilla skatt och jag får avrunda för denna gång. Glöm ej Nip Tuck i afton.

Kramens kram!

Inga kommentarer: