onsdag 11 mars 2009

Kakmonstret


Det är visst onsdag idag berättade en vis människa. :) Lilleman är nu 2 små veckor gammal. På förmiddagen ringde min private Barnmorska från Gellivare. Hon kikade in och med sig hade hon semlor! Supergott!

Senare på dagen tog jag en promme in till stan. Jag behöver verkligen komma ut. Kanske är det av den anledningen att man är hundägare och att man är van att gå ut. Nu är det närmast ett gift!

Senare på dagen ringde Konstnärsväninnan som var i faggorna. Hon och hennes lilla fröken, nu 2 månader gammal kikade in hos oss. Lillan var så fin, så fin! Jag behöver väl kanske inte säga att det fikades än en gång! Snart väger jag nog lika mkt som under graviditeten..
För alla som blir sugen på att fika lika mkt som jag kan jag rekommendera denna grymma kaka som Hovslagerskan bjudit på:

Banankaka

75 g mjölkfritt margarin
3,5 dl vetemjöl0,
5 dl sojamjöl0,
5 dl kakao3 dl socker
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2,5 dl sojamjölk
2 mogna bananer

Sätt ugnen på 175 grader. Smält margarinet. Blanda alla torra ingredienser. Häll i det avsvalnade margarinet och sojamjölken. Mosa bananerna, blanda i dem i smeten. Rör om väl och häll upp i form. Grädda i ca 35-40min.

Glasyr:50 g mjölkfritt margarin1 dl socker0,5 dl kakao0,5 dl sojamjölkSmält margarinet och rör ner socker och kakao. Tillsätt sojamjölken och låt sjuda tills glasyren tjocknar. Låt sedan glasyren svalna något och bre den sedan över kakan. Garnera gärna med lite färska bär.

receptinspiration från http://veganvrak.blogspot.com/

Idag fick jag H&M´s nya inredningskatalog i brevlådan. Jag blev till mej! Mkt snyggt till hemmet i underbart blandade stilar. Dessutom shyssta priser. Inte dumt! Som vanligt blir man sugen på färg i inredningen när våren och solen kommer!

Inga kommentarer: