fredag 3 april 2009

Lördag

Godmorgon, lördag har vi här! På dagens agenda står ett besök till svartöstan där det råder scrappmässa på Blackis. Kul! Jag har aldrig varit in i det huset, så bara det ska bli roligt. Det är också tänkt att vi ska ha sol och ta oss ut till Gråsjälören för att träffa Kärlekens vän och dennes familj. Solen har inte kommit som på beställning dock, så vi får se hur det blir med den saken.

I veckan hade jag besök av Sångpedagogen från grannstaden som jag läste med på universitetet. Det skiljer bara 3 mil mellan oss, ändå får vi till möten alltför sällan. Hennes son är 10 månader. Glad och söt som marsipan! Jag skämdes en aning över att dammsugaren stod framme i köket när hon kom på besök, men gossen var väldigt nöjd. Den kunde han greja med hela tiden då vi surplade på varsin kopp thé. Sedan tog vi en promenad mot staden där vi mötte upp Barnmorskan från Gellivare.

Slutligen hamnade vi på ett relativt nytt café i stan, Smaka heter det och är benäget vid köpmantorget. Inga problem att komma in med barnvagn, stort och rymligt. Inne i lokalen kryllade det av barnvagnar, så det var inte bara vi som kunde konstatera att det var ett lämligt ställe att besöka med barn. Märkigt nog fanns inget skötbord på toaletten. Underligt med tanke på deras klientel! Så var den första fikastunden på stan uträttad!
Lilleman fick en gullig present, en Barbapappa mössa i hiphop stuk. Väldigt söt. Passar dessutom ypperligt till hans Barbapappa dress!

På fredag träffade jag resenären från byn. Jag och Lilleman gick hemifrån vid 11 denna dag för att möta henne på stan. Vi hamnade på Mcm där vi tog en thé kopp innan jag promerade till Bvc för kontroll. Allt ok. Skönt! Sedan gick vi tillbaka till stan och strosade en stund tillsammans med Resenären innan det var dax att gå hemåt för att äta middag. Lilleman fick ett sommarkit med shorts och ett linne med Nalle Puh på av henne. Verkligen söt. Vi föräldrar fick en bok som jag uppskattade väldigt mkt. "Mitt första år som mamma", och när man vänder på boken finns "Mitt första år som pappa". För Kärlekens del är det ju mer "Mitt femtonde år som pappa", hihi men det var verkligen kul att sitta ner och skriva ner alla upplevelser man har fått med sig hittills. Man kan bara konstatera att man glömmer väldigt snabbt, så det blir en rolig bok att ha kvar.

Jag är verkligen sugen på att sy! Man kan nu undra om jag slagit huvudet någonstans, men icke det. Mitt kreativa rum måste komma i ordning så att jag lätt kan sätta mej och pyssla med något när tillfälle ges. Jag har faktiskt påbörjat ett livsprojekt i veckan, utrensning bland noterna! Jag har bestämt mej för att komma igenom min nothög innan mammaledigheten är över. Åsynen av alla pärmar ger mej verkligen dålig energi, så det är verkligen dags att ta itu med detta en gång för alla!

Nu gäller det att hinna duscha innan Lillgubben vaknar. En trevlig lördag önskar jag alla.

Inga kommentarer: