söndag 19 april 2009

come sunday

Blåsig söndag. Vad man längtar efter varma vindar! Helgerna går alltför fort, det är så roligt när andra människor är lediga! Ny vecka stundar och jag har inte så mkt inbokat. Imorgon ska vi till BVC och träffa doktorn denna gång, sedan är vi faktiskt bortbjudna på lunch. Aldrig fel förstås! Till kvällen väntar jag besök av my private Barnmorska, vi tänkte styra upp dopspelandet som ligger framför oss. I övrigt får vi helt enkelt se vad veckan har att tillföra.

Helgen har varit lugn och fin. Inget större spektakel har ägt rum. Igår åkte vi förbi Kärlekens syster, Stickerskan och träffade hennes familj samt deras söta lilla jycke som mest liknar ett gosedjur. Coachen, också en av Kärlekens systrar kom också och det var mkt trevligt.

Lilleman börjar att bli så stor! Kläderna i storlek 50 börjar att vara alltför små. Han vaknar glad som en sol varje morgon och pratar så högt i sin säng tills någon kommer och tar upp honom. Han börjar orka hålla uppe sitt huvud små stunder i taget. Nu är han också nyfiken och vrider sitt huvud efter ljud som han hör. Jag tror bestämt att han blir sötare och sötare för varje dag! Jag kan titta på honom och fundera hur det är möjligt att han kunde komma till världen så komplett, med armar och ben, fingrar och tår. Helt otroligt!

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på mkt länge! Jag tog mej till stallet och fick rida på pensionärshästen. Hofslagerskan följde med och med sig tog hon sin minsta häst, lilla Figaro som är stallets största busfrö och utbrytarkung. Jag har ju egentligen inte ridit mkt alls sedan jag fick reda på att jag hade ett litet liv i magen och det kändes verkligen länge sedan! Det var väldigt kul att befinna sig i stallet igen. Min gamla sköthäst fick lite morötter och jag saknar henne förstås.

Nip/tuck!

Inga kommentarer: