torsdag 16 april 2009

Påsk


Påsken firades uppe i tornedalen och det var trevligt förstås. En dos skog, eld, familj, släktingar, godis, sol och rök i näsan. Ganska härligt! Jag hade planerat en hel massa saker jag skulle hinna med, men väl uppe blev det inte så himla mkt.

Måndag morgon styrde vi kosan mot stan igen eftersom jag hade ett inplanerat möte med min barndomsvän som numera bor i Stockholm, The Citygirl blev hon nu döpt till! Jag träffade henne såväl hennes sambo vid Selets Bruk där vi korkade upp (?) våra termosar och solade. Lilleman fick en väldigt fin dress. Snart måste han ha ett dressing room! Alltid trevligt att ses, så även denna gång.

I tisdags ringde Hofslagerskan. Vi träffades på stan i vårsolen och vi möttes för en fika. Lilleman sov sött i sin vagn. Efter fikat promenerade vi ner till Kupan. Inga fynd denna gång. Jag har frågat om jag får komma och rida i helgen och det skulle gå bra. Kul! Jag längtar!

På kvällen hämtade jag mitt syskonbarn som kom med bussen från sin morfar där hon spenderat påsken. Hon är 8 år nu och man kan nog utan överdrift säga att denna söta tjej har talets gåva! På bussen hade hon funnit sig väl tillrätta och damen som hon satt bredvid hade köpt godis till henne och bjudit på banan! Behöver jag säga att lilla fröken var mkt nöjd med sitt resesällskap?! Vi pysslade för fullt hela kvällen och tillverkade klippdockor alá Tingeling innan hennes moder hämtade henne.

Igår hade jag besök av mina kollegor från stan. Det var verkligen jättekul att träffa dem och jag blev så himla glad av att de tog sig tid för att kika in hos oss. Det värmde verkligen! Vi fikade banankaka som jag bakat. Döm om min förvåning när jag läser receptet jag lagt ut på min blogg! Helt galet. Hoppas ingen har följt det receptet som jag lade ut på min blogg för några veckor sedan! I så fall ber jag tusenfalt om ursäkt! Blev nämligen lite konfyst när jag stod där i bakartagen och läste att en liten kaka skulle ha 5 dl kakao i smeten!! Lilleman fick så fina presenter. Sköna gröna kläder att växa i samt en underbar bukett med blommor.

Efter fikat med kollegorna tog jag mej ett varv längs träsket, antikrundan, hälsostigen. Kärt barn har många namn. Härligt. Kände mej full av energi när jag väl kom hem igen!

För första gången på mycket länge satte jag mej vid pianot. Jag försökte hitta lite dopsånger, men kunde bara konstatera att jag är led på dem allihopa! Jag och Barnmorskan från Gellivare ska nämligen spela på ett dop i maj. Vi måste nog avväga ett besök på vårt fina bibliotek för att få lite inspiration!




1 kommentar:

e sa...

Ja det var på tiden! =)