tisdag 7 april 2009

Juveler


Sol ute! Tjoho! Mer behövs inte för att man ska bli så glad! Väderrelaterat humör har man helt klart. Vad ljuvligt! Idag tänkte vi dra oss mot Konstnärsväninnan för en gemensam promenad och umgänge.

Igår promenerade vi till min farmor jag och Lilleman. Farmor brukar alltid ta fram sina körnoter, och sedan ska vi sjunga igenom hennes stämmor.. rena rama avista träningen! Kniven mot strupen! Som att hon är utsänd av min gamla gehörsfröken från Hell. Hihi.. Denna gång glömde hon nog bort detta moment som brukar vara en återkommande aktivitet när vi ses! Lilleman fick en stickad tröja som Farmor har knåpat ihop. Den kommer nog att passa bra till hösten.

Jag har drabbats av vårstädningsruset. Men när och hur ska jag lyckas med detta? Önskar att vi kunde få ordning här hemma. Jag saknar lite struktur och denna förvaring som jag alltid tjatar om. Mitt livsprojekt höll i sig i en hel dag. Dvs att rensa ut bland mina noter. Jag har iaf lovat mejsjälv att jag ska komma igenom berget av noter och kasta sånt jag inte använder innan jag får börja göra små gångar för att överhuvudtaget kunna ta mej fram i mitt kreativa rum..

Smyckestillverkning är det som ligger mej närmast mitt pysslarhjärta just nu. När Lilleman sover drar jag fram mina nyinköpta pärlor och drömmer om vilka vackra smycken de ska bli.. kanske blir det min nya karriär, att konkurrera ut Efva Attling?

Appropå smycken får det mej att associera till The Beatles som 1963 uppträdde på Royal Command Performance vid Prince of Wales Theathre i London! John Lennon sa inför alla kungligheter.. "ni på de billigaste platserna kan applådera, ni andra kan rassla med juvelerna".. själv har jag nog bara en juvel, han ligger just nu och snusar i sin säng.. och att han är söt!! Egentligen skulle inlägget sluta där.. men Bo Kasper skrev en fin låt, Han är så söt när han sover.. och att han slog huvuvdet på spiken där, för han är verkligen det! Helt fantastiskt supersöt!

Inga kommentarer: