söndag 26 april 2009

Smått o gott

Jag har visst varit oerhört lat med detta bloggande på sistone. Nu får jag anstränga mej till det yttersta. Svart rök uppenbarar sig i öronhöjd. Lite lätt förvirrad är jag fortfarande (gravid är jag ju inte längre, men amning kan man tydligen skylla på.. ;) jag ska af iförsöka minnas vad som hände under veckan som passerat.

Jag har tvingat mejsjälv runt träsket några varv. Jag kan inte på något sätt påstå att jag är en människa som gillar att gå. Snarare tvärtom! Cykling däremot är en av mina livspassioner, det gör mej så glad! Nåja, det jag kan uppskatta med promenerandet är att jag ju ökar mina chanser till bruna fina kinder och att jag faktiskt mår riktigt bra efteråt. Dessutom får min lilla kille sova i friska luften och det är ju skäl nog!

Jag och farmor har varit på Kallax revyn i fredags. Riktigt kul! Nu vill hon att vi ska gå på bio härnäst. Det är en ärtig kvinna, min tornedalska farmor som nu är 76 år ung. Det känns bra att ha tid att umgås med henne emellanåt. Det är lätt en sådan sak som bortprioriteras under vanliga jobbveckor då man ofta känner sig som en slashas när man kommer hem, sliten och trött.

Idag hade jag besök av min äldsta vän. Jättekul! Hon var på genomresa och vi fick tillfälle att ses. Alltid lika roligt! Vi har blivit bjudna till hennes stuga i Saltoluokta till sommaren. Vid mitt förra besök har jag skrivit i hennes gästbok att det då var elva år sedan jag hade varit där sist.. och att jag hoppades att det inte skulle dröja 11 år till nästa gång.. men se, här står jag nu med skägget i bandspelaren (som en viss person brukar uttrycka sig) och inser att en himla massa år har gått!

Stickerskan, eller Kärlekens syster nr 1 bjöd på middag denna söndag. Där var också Kärlekens syster nr 3, Coachen samt min svärmor. Chili con carne med sallad och bröd stod på menyn denna söndag. Supergott! Aldrig smakar mat så bra som när någon annan har lagat! En trevlig afton!

Inga kommentarer: