onsdag 8 april 2009

Sushi i påskägget


Då närmar sig påsken med stormsteg och det är helt ok att vara en häxa i dessa dagar! Det tackar vi för! Nå, vad är egentligen en häxa kan man undra. Vad är det egentligen som krävs, eller rättare sagt, fyller jag kriterierna?! Nå, har läst mången inlägg om ämnet, men kan endast konstatera att jag inte blir klok på saken. En annan undring.. kan bara kvinnor vara häxor? Märkligt.

Igårkväll hade jag besök av Hovslagerskan. Vi drog fram våra pyssellådor och pysslade hela kvällen lång. Lilleman myste snällt i Pappsens famn. Vi pysslade så intensivt att vi helt glömde bort att dricka vårt thé! Flow kallas det! Man glömmer tid och rum!

Idag har vi hälsat på hos min kusin. Det är en sån sak som jag aldrig lyckas med, att ta mej i kragen för att träffa min trevliga släkting. Nå, idag blev det ändring på den saken och det var väldigt trevligt. Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång!

Kvällen har spenderats med Barnmorskan från Gellivare samt hennes käresta. De har lärt mej att laga sushi och det var riktigt roligt. Inte heller så svårt som jag trott. Lite pyssel dock. Inget jag någonsin skulle komma på att göra för egen motor. Jag är för lat helt enkelt!! Det var gott och trevligt hur som helst. En trevlig invigning på helgen.

Nu stundar horisontalläge för denna kvinna. Om hon orkar släpa sig till sängen..

Inga kommentarer: