onsdag 29 april 2009

Kafferep och sociotetsrace


Mittwoch har vi här! Dagarna springer förbi. Lilleman har nu passerat två månaders gränsen och växer lika snabbt som en liten tomatplanta!

I måndags ringde farmor. Hon ville att vi skulle åka på en tur till Antnäs möbler. Sagt och gjort. På hemvägen mötte vi polisen med blåljusen på. Läste i tidningen igår att det var en ung man som kört av vägen, berusad och ev drogpåverkad i Gäddvik ganska precis samtidigt som vi var i farten. Skönt att han endast orsakade en singelolycka denna gång. Vi låg kanske 2 minuter före honom i tid. Kände mej väldigt glad för de 2 minutrarna. Ibland har man lite tur. Är det slumpen?

På kvällen hade jag besök av hofslagerskan. Thé och tjejsnack. Aldrig fel.

Igår hade jag den mest intensiva dag jag varit med om på länge! På förmiddagen mötte vi upp Reseledaren i stan. Hon ska än en gång iväg på resejobb. Denna gång till Kroatien på rundresa. Låter ganska härligt, men jag vet att hon får jobba väldigt hårt. Vi lunchade på stan och hann med ett besök på pärlshoppen innan hennes flygbuss gick. Pärlshoppen ordnar en kvällskurs den 5 maj. Tre timmar kostar 150 kr (utan material). Lite sugen är jag.

På eftermiddagen mötte jag upp Företagerskan som hon nu får heta. En väldigt duktig tjej som har utbildat sig till massageterapeut vid Axelsons Gymnastiska Institut i Stockholm . Lovorden haglar från dem som besökt henne för behandlingar, så jag rekommenderar alla som behöver få sig en omgång att kontakta henne!! Emellanåt kan man få behandlingar här i stan, så lägg in denna sida under favorier tycker jag: http://www.musculuskalix.se/ Hur som helst har vi gått skola tillsammans för tio år sedan eller så och nu tog vi en kaffe i stan. Väldigt kul att ses. Jag hoppas det blir snart igen! Lilleman fick tillskott i sin garderob, en jättesöt liten sparkdräkt till sommaren. Efter en stund dök barnmorskan upp. Vi känner nämligen båda Företagerskan. Mera kaffe!

Hem för amning och paltmiddag med kärleken. Sedan iväg till Barnmorskan då vi hade planerat att repa lite inför dopet på lördag. Vi började dock att spela på lite nya noter som Barnmorskan hade fått och vi blev lite förlorade i det. Sedan var vi tvungna att ha thé och Barnmorskans högt prisade kanelbullar! Anna Skipper borde ha hoppat ut ur garderoben och ertappat oss. Efter en stund ringde Pianisten som var i stan. Hon och lilla tösabiten kom och anslöt sig till vårt kafferep. En helt fantastisk umgängesrik dag. Dagarna som mammaledig är bråda! :)

Tror att jag hann ligga med huvudet på kudden i säkerligen två sekunder innan jag däckade!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hej å hå! Jag hade ju faktiskt planerat att jag skulle boka in en date med dig i veckan eftersom jag är ledig idag och imorgon, tji fick jag som gick och blev sjuk istället.... Nåväl så fort jag blir helt frisk så hör jag av mig. Det är alldeles för länge sen vi sågs sist.
Kram