tisdag 11 augusti 2009

Lasse Lasse liten

Tisdag idag. Inget speciellt på agendan. Vet att jag borde återuppta mina promenader. Inspirationen bara försvann...

I helgen var vi bortbjudna på grillkväll till Konstnärsväninnan med familj. En trevlig afton med god mat. Lilleman sov i sin vagn mestadelen av kvällen. Han är ju kvällstrött precis som sin mor. Nu måste jag erkänna att det har börjat luta mot dygnetrunt-trött.. men jag ska inte tänka för mkt på det..

Söndag åkte jag och Hofslagerskan på loppis. Det var nämligen Hertsödagen och det är ett mkt trevligt evenemang. Jag åkte hem med en massa prylar. Jag som är i rensartagen.. ;) Vi avslutade med en fika på Cafe Lina som ligger benäget vid Pontusbadet. Det är cafe/loppis, two in one. Billigt fika, men mysfaktorn låg ungefär på minus 3..

Lilleman upptäcker världen i gåstol och undersöker allt han kan med sina små fingrar. Krafs, krafs hör man när han är i farten. Jycke håller sig undan. Marodören kör på honom hela tiden och tar gärna ett fast grepp i pälsen där han kommer åt. Hihi. Vi har varit tvungna att flytta hundmaten till ett nytt oåtkomligt ställe.. Världen är så stor så stor. Ack ja! :)

Inga kommentarer: