torsdag 27 augusti 2009

Nöden har ingen lag


Well well, dagarna går och det är visst fredag imorgon. Igår hade jag besök av min barndomsväninna som hade ärenden i krokarna. Så kul! Lilleman blev väldigt kär i henne. Han skulle upp i hennes famn hela tiden. Cirkulerade runt henne i lilla gåstolen och drog i hennes byxor.. Hon hade dessutom en förtjusande tröja med snören man kunde fingra på. Håret gick bra att dra i. Det satt fast ändå.

Här hemma myser vi på, idag kände jag mej lite slö. Nåväl. Vi har ätit gröt och grönsakspure från topp till tå. Inte samtidigt förstås. Mangopure är så gott, så gott tycker den lilla mannen.
Sedan hittar vi på nya lekar hela tiden.. allt för att locka fram det lilla skrattet som bubblar ut ända från magen. Vi har gjort små stationer med lekgrejer så att man kan stanna till och fingra lite på en bjällra, eller dra lite i nån pryl som hänger och slänger. Idag har han vält babygymet två gånger. Allt gymmande verkar ha gett resultat!

Få se, sen har vi badat badkar i köket. Badrummet är för trångt. Sedan blev jag också påkissad idag. Icke att förglömma. Härom dagen kissade han 1 mm från min necesär.. biinformation.. men jag är så tacksam för den där millimetern! Händelserik dag. Ett kisscitat får avrunda dagens rapport.

"Om man står med ena benet i det förflutna och det andra i framtiden så kan man kissa på nuet."

Inga kommentarer: