lördag 29 augusti 2009

Saturday

Lördag. Regn. Idag var vi på en liten stadstur i regnet. Nu råder stillheten här i boendet. Kärleken jobbar, Lilleman snarkar. Själv har jag gjort disken och sitter nu allena och njuter. Levande ljus hottar upp min tillvaro! Dessutom har jag en oläst deckare som väntar.

Jag har länge och väl funderat på att sälja min 60tals soffa. Det tar bara emot så enormt mkt.. det här med gamla prylar är roligt. Det vackraste hemmet får man när det finns en fin blandning av gammalt och nytt. Ett hem fyllt av designprylar och nya saker kan te sig själlöst hur fint det än må vara. Jag har hittat en sida som heter http://dominoantik.se/ en affär i Stockholm dit jag gärna skulle ta mej en dag..

Nu står inredning av barnrum på agendan och jag hade tänkt köpa såna självhäftande dekorbilder för att piffa upp rummet som numera är svart och vitt. Aningen trist för ett barnrum. Här finns en sida med dektor till alla rum. http://www.unikdekor.se Givetvis kan man ju måla, men när man vill variera sig blir det lite jobb. Jag tar den enkla vägen!

Av alla leksaker här hemma är jyckes matskålar de allra roligaste. Märkligt att alla barn tycker det! Hetaste presenterna på kalas borde det vara!

Inga kommentarer: