söndag 30 augusti 2009

Sunny

Solig söndag. Trevligt. Luften är redan typiskt höstfrisk. Sommaren har tackat för sig nu tror jag bestämt.

Idag har vi varit ut till Hagaviken en sväng så Lilleman fick träffa sin faster. Det är fint därute. Lugnt och mysigt.

Här hemma susar den minsta medlemmen i huset fram som en liten tyrann med gåstolen. Nu har gardinerna flygit ner med stång och allt. Vår stackars jycke söker förbrilt efter ställen där man får vara ifred, men häromdagen sov de bredvid varann i sängen och de var så söta att det inte var klokt.

Motion och rörelse. Tre pass fick jag ihop denna vecka och jag är ganska nöjd. Mina dagliga promenader skulle nog kunna förbättras och effektiviseras. Jag och Barnmorskan tog en lång cykeltur som tog timmar som en bonus i veckan. Att umgänga under rörliga former är inte så dumt.. kombinera nytta med nöje.

Inga kommentarer: