fredag 23 januari 2009

Härliga helg

Fredag. Lite jobb på fm och sedan hem. Trött, trött efter den långa torsdagen i Kalix. Åt lunch hemma och sedan åkte jag faktiskt till farmor på besök. Alltför sällan tar man sig förbi där trots att hon numera bor i stan. Hon bjöd på fika och visade sina syprojekt till bebisen. Oftast är det så att vi ska sjunga igenom hennes körstämmor när jag kommer, men denna gång glömde hon nog bort det! :)

Väl hemma hann jag ta två tupplurar (!) innan jag skulle träffa flickorna, Barnmorskan, Receptionisten och Fransyskan på amphion och after worka med dem. Mkt trevligt att ses och umgänga lite. Skönt att komma ut bland folk också. Det var länge sedan!

Pappsen har hjälpt oss med jycke denna vecka. Skönt. Kärleken har ju varit sjuk som bara den och själv känner jag orken svikta efter jobbet. Jycke är så nöjd och glad att få röra på sig efter att ha haft några riktigt tråkiga dagar i början av veckan då jag tog honom på mikropromenader.

Idag lördag har vi, iaf jag sovit länge och detta trots att jag somnade hur tidigt som helst! Vaknade med grym huvudvärk och fick börja dagen med att ta två alvedon. Förr i världen var ju det kanske lite praxis när man varit på after work med girlsen, men nu är det nya tider.. alvedonen behövs av helt andra orsaker!!! Ända sedan graviditeten startade har jag snarkat värre än en häst galopperar och som oftast skrämmer jag ut både Kärleken och Jycke från sovrummet!! Därav den grymma huvudvärken..

Dagen bjöd på en trevlig resa till Coachen/scrappdrottningen i hennes härliga hem i mysvänliga Hagaviken. Där blev vi bjudna på fika och blev kvar länge och väl innan vi åkte hemåt igen. Hon tipsade om en bra scrapbookingsite, http://www.scrapbooking4you.se/

Nu står lördagschill på agendan och jag befarar att jag kommer att somna innan klockan slår 22.. hur kan man bli så trött av att göra så lite?? Märkligt!

Inga kommentarer: