torsdag 29 januari 2009

helg!

Veckan rusade fram! Så var helgen här för min del! Underbart!
Veckan har varit en liten kamp mot förkylningen och jag har hostat, kraxat och snörvlat mej fram. I måndags låg jag hemma hela dagen och jag tror att det har gjort att jag faktiskt blivit mkt bättre ganska snabbt. Lite besvärligt är det att vara musiklärare i förkylningstider, att sjunga när man har ont i halsen gör inte gott. Sliter väldigt mkt på rösten. Om man är röstintresserad finns förresten en fin site som man kan lägga in under favoriter http://www.voicecentre.se/home.shtml

Idag skrev jag under papper på att jag slutar jobba i Kalix den 16/2. Egentligen innebär det en endaste liten jobbresa till nästa vecka innan jag ger stafettpinnen till min efterträderska. Märkliga tanke. Känns väldigt underligt, men ska bli oerhört skönt. Jag är ju borta över tolv timmar hemifrån denna dag varje vecka och jag har börjat att känna att jag inte fixar det längre. Kroppen säger sitt. Så man får vackert lyssna och chilla ner!

Jag kan inget annat säga än att mitt jobb på Kulturskolan knappt känns som ett jobb annars.. det är så roligt att det inte är klokt! Fantastiskt trevliga elever som spelar och sjunger vackert för mej och som inget hellre vill än att suga i sig all information jag kan ge dem för att de ska lära sig så mkt som möjligt!Inte klokt hur bra man har det emellanåt! Kulturskolan i Kalix råkar vara en fantastisk arbetsplats dessutom. Mina kollegor är fantastiskt humoristiska, kreativa själar.

Idag fick jag den sötaste lilla overallen med posten. Ska en liten människa gå ner i den?? Helt otroligt!

Inga kommentarer: