onsdag 14 januari 2009

Åter på banan

Nu har jag återigen access till mina pengar och en mobil som fungerar. Hurra! Det kanske är lite ytligt, men jag är faktiskt lycklig! Dessutom känns det skönt att inte behöva sätta sig i bilen mot Kalix utan att kunna ringa någon ifall bilen strejkar eller något liknande. Fatta vilket flyt jag egentligen hade förra veckan som tog mej hem efter Kalixarbetsdagen. För när jag åkte hemåt i mörkret vid 19 snåret förra torsdagen så hade jag ingen fungerande mobil och bilen lade av på fredag! Hade ju varit lagom muntert att vagga fram längs E4an utan reflex! Nu fick min Golfare ta det under fredagen istället. Själv får jag vara tacksam att jag slapp det dramat!

I veckan har jag varit till Barnmorskan. Nu har bebis vänt sig med huvudet ner. Jag har känt märkliga rörelser i magen som jag aldrig känt förr, lite obehagligt har det allt varit. Kunde bara misstänka att det handlade om något sådant. Skönt att veta! Nu i vecka 35 är bebis ca 47 cm lång och väger 2,5 kg.

Vattengympan satte igång igår. Det var en märklig känsla att åka dit utan Konstnärsväninnan, men skönt att få röra sig i vatten igen! Känner mej inte lika rörlig som innan jul dock. Där träffade jag också en thailandsmedresenär från förr som också väntar bebis. Jättekul!

Idag har vi haft föräldrautbildning igen. Idag handlade det om amning och vi fick träffa en familjesamordnare från Växhuset. Det är riktigt trevligt att träffa de andra paren och resonera med dem. Mkt trevliga människor!

Reseledaren kommer på fredag och vi ska träffas på stan. Kul, ser fram emot det!

Inga kommentarer: