söndag 11 januari 2009

Söndagsplädering

Söndag fm. Sambon hoppade upp tidigt för att gå en innebandymatch till mötes. Själv tog jag morgonprommen med jycke och det var härligt utomhus. Minus 2 grader idag. Alldeles lagom! Det är löptider dock. Lilla Börjes hjärna är en aning förvriden!

Förresten tog jag fram saxen idag med avsikten att förvandla Jycke till en vacker prins! Jag behöver bara öppna skåpet där jag förvarar saxarna så är han puts väck! Det förtäljer en del om hur roligt han tycker att dessa klippstunder är. Han blir väldigt söt när det är färdigt dock. Han ser ut som en liten skolpojke. Hur nu en welsh springer spaniel kan göra det? :)

Imorgon går vi in i vecka 35. Hurra! Det känns liksom så nära och det gör mej så lycklig! Jag fick minsann en bok i posten här i början av gradiviteten av Lärarinnan från Sunderbyn. Den heter "På smällen, från A till Bebis" skriven av Ann Söderlung och Hanna Widell. Det är en sån bok som man läser i lite då och då, men den är riktigt kul! Där kan man läsa om allt från seriösa saker till gravida kvinnor som tvingar sina män att gå med katten i babybjörnen för att träna inför babys ankomst! Den är skriven på ett varmt, humoristiskt sätt. Plötsligt känner man sig helt normal!


Nu är konstnärsväninnans bebis 2 veckor gammal. I veckan ska jag ringa henne och fråga hur de har det. Märklig känsla också att framöver får jag gå på mammagympan själv, för nu har hennes bebis kommit!

Min rygg håller nu på att ta livet av mej! Jag fick tips av min private Barnmorska att gå in på http://www.hjalpia.se/index.aspx?id=10 som finns på banvägen. Dit ska jag och köpa mej ett stödbälte. Kanske kan det avlasta en del. Jag hoppas det. Förresten kikade hon in igår och vi drack te och kikade på förlossningsfilmer!! Haha! Livet förändras kan man konstatera.

Surftips för gravida. Jag gick in på http://www.pampers.se/ och där kan man få ett litet startkitt till bebisen om man registrerar sig. Plötsligt börjar det kännas som att allt måste bli klart här hemma. Måste ta tag i saker och ting!

Hälsoläget. Svullen är ordet. Ojoj! Nu går alla kläder som sitter åt bort. Fingrarna känns som små bullens pilsnerkorvar! Gjorde missen att ta på mej armband häromdagen, för att senare inse att de kanske skulle stanna kvar på armen för gott! Min golfare påstår att det inte är någon skillnad på fötterna, då han menar att jag haft ankfötter sedan länge!

Appropå kläder då så har jag nog handlat en hel del på hm denna tid, eftersom det inte finns så många affärer i stan som säljer mammakläder längre. Det finns ju dock en affär, http://www.hafva.se/ som koncentrerar sig helt på denna period, samt barnkläder.
De siter som jag har handlat från på nätet är t. ex http://www.4mom/se som har snygga, prisvärda kläder(åtminstone i mitt tycke) samt http://www.lillamirakel.se/

Fortsatt trevlig söndag önskar jag..

Inga kommentarer: