måndag 5 januari 2009

Vecka 34 är här

Sov verkligen dåligt! Numera vaknar man vid varje vändning. Hade vi haft vattensäng skulle sambon flygit all världens väg vid svallvågorna! Har faktiskt drömt om en vattensäng, det måste ju vara ljuvligt när man är gravid? Eller vad vet jag? Men hur 17 tar man sig upp? :)

Steg upp och läste tidningen i natt, åt visst en banan också! Dagen D var ju äntligen här! Ultraljud på sunderby sjukhus. Jag hade sett fram emot detta så länge, att få se lilla skrutten på skärmen igen! Kände mej nyfiken på hur lång bebisen var nu och hade gärna velat se lite mera. Doktorn hade dock ett rasande tempo och jag som sett fram emot detta så länge fick snopet åka därifrån efter de tre röda minutrarna som det tog för honom att konstatera läget!

Idag går vi in i vecka 34. Eller som man säger, 33 plus 1! Tiden går så fort! Bara 7 veckor kvar! Bebisen är nu ca 46 cm och väger omkring 2,2 kg. Barnet flyter inte längre omkring utan vilar på livmodern. Naglarna har nu växt över kanten på fingrarna. Själv känner jag av molande värk i höfter och rygg. Fingrarna är svullna och fötterna likaså!

Jag har börjat skriva namnlistor! Nog för att det kanske är så att man ser vad det är som passar när man får träffa personen i fråga! Häromdagen sa Gubben: men Nelly, det är ju ett fint namn? Blev så full i skratt! Det är ju verkligen ett fint namn, men lite upptaget bara!

Annars lever jag en komplicerad tillvaro utan körkort, visakort eller bankdosa! Kanske måste jag ta en tur till Piteå på fredag för att lösa mina bankbekymmer. Dessvärre måste jag legitimera mej med passet, som också det har tydliga spår efter lilla Jyckes tänder för att överhuvudtaget få en ny bankdosa! Bankdosan ser ungefär likadan ut! Vad ska de månne tänka på banken? Passet smaskade Jycke på dagen innan vår ljuvliga tjejresa till Thailand. Lite komiskt så här i efterhand. Just då var jag inte så väldigt salig..

Nu väntar fikakväll hos Golfarens syster på knöppelåsen. Det blir nog väldigt trevligt!

Inga kommentarer: