fredag 1 maj 2009

Maj maj måne


Vintern rasat ut bland våra fjällar.. Äntligen första maj! Hela ljuvliga sommaren ligger framför oss och en hel massa härliga dagar. Kan det bli bättre? Idag promenerade vi till stan där vi mötte upp Kärlekens syster med familj, samt min fader med sambo för att beskåda motorcykel kortegen och tappra demonstranter därtill. Solen var på plats och man kan nog säga att idag också var årets allra första glassdag.

Jag och Barnmorskan har spelat lite under eftermiddagen inför dopet imorgon. Det ska bli riktigt roligt. I mitt vardagsrum står nu vår gemensamma doppresent som faktiskt är två meter hög! Det är ett äppelträd till lilla flickebarnet. Jag måste tom bytlåna bil med pappsen för att överhuvudtaget få med gåvan till festen! Den ryms nämligen inte i min bil!

Lillemans ögonfärg förändras dag för dag. Nu börjar de se riktigt bruna ut. Det är spännande. I veckan har han försökt skratta för första gången. Ljudet kom långt ner från halsen. Söta unge! Han ger så mkt lycka!

I veckan träffade jag en "kollega", en annan mammaledig tjej i min ålder. Det var så roligt och jag kände att vi har så mkt gemensamt. Nu ska vi snart på återträff från föräldragruppen och det ska bli riktigt roligt. Denna gång får vi träffa sex nya människor som bodde i magar när vi sågs sist. Märkligt!





Inga kommentarer: