söndag 1 februari 2009

Underbara söndag

I helgen har vi faktiskt fått ganska mkt gjort! Barnvagnen är på väg från Skellefteå som skickar den med bussgods. Vi åkte förbi babyproffsen här i stan där vi gjorde en hel del fynd på 70% utförsäljningen. Vi fick köa i närmare en timma skulle jag tro, men det var det värt. Vi åkte därifrån med liggdelen till vagnen, mjuklift och andra prylar som vi behövde inköpta till ett oförskämt billigt pris. Synd dock att denna affär stänger måste jag ju säga.

Sängen är nu bäddad och färdig, kläderna är tvättade och klara! Det som saknas nu är skötbord. Tom blöjorna är inhandlade! Sedan är vi ganska klara och redo för Bebis ankomst! Imorgon är det bara 2 veckor och 6 dagar kvar. Låter ju väldigt lite i jämförelse med 3 veckor! Kanske är det dax att packa BBväskan?

Pratade med die lererinne igår och vi bestämde att vi måste försöka ses till veckan. Kul!

Idag har vi tagit en liten tur på isen med jycke och storhandlat. Det tog knäcken på mej, har sovit länge under eftermiddagen. Söndagen har varit helt underbar iaf! Det har varit riktigt vårväder med tillhörande sol och massvis med människor på isen.

Var bjuden på barnkläderparty hos SOfröken, men jag är ju fortfarande risig och nämns inte hälsa på barnfamiljer.. Tycker dock att jag borde börja bli bättre snart. Pratade med farmor alldeles nyss och det visade sig att hon låg däckad i feber. Fick dåligt samvete, tänk om jag har smittat henne när jag var förbi henne i fredags. Vilket elände.

Veckan som kommer blir alltså den sista normala arbetsveckan. Märkliga tanke!

Vi har gått in i vecka 37. Hej vad det går! Jag är så tung att när jag "hoppar" ner från soffan börjar brandvarnaren att tjuta!! I veckan ska jag få gå till arbetsterapin för att prova ut handledsskydd då jag har så svullna händer och fingrar. Man kan nämligen få problem som består efter graviditeten och BM tyckte att det kan vara passande att jag med mitt jobb slipper detta. Det hoppas jag innerligt!

Inga kommentarer: