fredag 15 maj 2009

Det är visst fredag igen..


Helg igen! Roligt! Dessutom har det förutspåtts mkt vackert väder hos oss här i norr. Så trevligt, hoppas att det stämmer. Vi har haft lite trubbel med internetuppkopplingen här hemma under veckan som gått. Själv kan jag konstatera att jag är internetberoende. Lidelsen har varit stor. Hallelujah, att det fungerar igen!

I måndags hade jag besök av min grundskolevän och hundflickans mamma vilket var jätteroligt. Lilleman fick mysa i deras famnar och han var så nöjd! Sen fick han dessutom ett nytt klädkit i underbart vårglada färger. Hjälp, vad vi blir bortskämda. Tack alla. Tusenfalt! Vi fikade paj, drack thé och surrade. Herregud så trevligt! Mera sånt!

På tisdag hade vi återträff med föräldragruppen. Nu har alla bebisar kommit till världen och det var så märkligt att se alla mödrar utan stora magar! Jag kände knappt igen dem! Bebisarna var så fina att det inte var klokt! Nu kan jag för mitt liv inte begripa hur jag någonsin har tyckt att alla bebisar ser likadana ut. Det måste med bestämdhet dementeras ty det är verkligen inte sant. En av mammorna har bjudit hem oss allihopa och jag tror alla tycker att vi har fått en jättetrevlig grupp. I veckan har jag också tagit en promenad med en av mammorna som bor nära oss. Riktigt kul att lära känna nya människor i sin närmiljö som befinner sig i samma fas i livet.

Veckans bonus var att få sätta sig i en frisörstol och bli klippt. Aldrig har jag väl njutit så enormt mkt av att bli klippt och ompysslad. Det kändes verkligen helt underbart. Vilken kick! Denna gång gick jag på Forma.

Idag hade jag besök av Konstnärsväninnan. Vi promenerade längs udden och njöt i fulla muggar resonerandes om vad som händer i våra liv. Efteråt gick vi hem till mej där de små liven fick umgås och samtala! Även om de setts förut tror jag att det var första gången som Lilleman verkligen såg henne. Vid första anblicken av flickebarnet blev han så rädd att han började gråta! Då blev hon i sin tur så rädd att hon började gråta även hon! Efter en stund kunde de iaf se och jollra till varann på bästa sätt utan krokodiltårar.

Fredagkvällen är här och solen vill inte riktigt gå ner. Så ljuvligt. Sommaren står verkligen utanför dörren. Nu har man faktiskt allting framför sig! Men först, en lång, solig, underbart härlig helg! Trevlig helg alla trevliga!

Inga kommentarer: