söndag 10 maj 2009

Old Stuff

Det är inte lätt det här bloggeriet, när ens minne tryter. Veckorna bara springer fram. Snart är sommaren i antågande! Jag är oftast i antågande även jag. Det är ett härligt nöje detta att ha möjligheten att vistas utomhus under dagtid! Jag promenerar friskt med Lillvännen varje dag och han sover så gott i vagnen. Själv blir jag oerthört glad och lycklig när jag har varit ute. Bara bonus!

I måndags traskade jag mej till Bergnäset och hälsade på i bageriet, där Kärlekens syster Coachen jobbar. Blev dock lurad av solens underbara strålar, för sÅ varmt var det minsann inte. Kände mej lite sönderblåst innan jag var hemma! Br!
Under tisdagen kikade min gamla granne in tillsammans med sin 1-åriga son som blivit jätteduktig på att gå. Vi gick på promenad och det är så roligt när man får sällskap! Hon hade med sig en liten mobil till Lilleman som har en fjäder som gör att den hoppar upp och ner. Den ligger på topplistan just nu! Den kan man titta bra länge på och prata till. Efter en stund kan man också bli arg för att den inte gör som man säger.. eller kanske för att man blir trött av tittandet i sig!

På onsdag trotsade vi regnet och tog en tur till Klintbacken för att hälsa på Svägerska nr 2 som bjöd på nybakt paj. Inte dumt alls. En mkt trevlig eftermiddag. I torsdags hade vi besök av Coachen som kikade in på kaffe efter jobbet. Mkt trevligt. Vi hade lite tjejsnack och det var precis vad jag behövde!

I fredags mötte jag upp min kusin som har 2 små pojkar. Vi mötte upp på stan, promenerade tillsammans och sedan åkte hon hemåt. Vi har umgåtts väldigt mkt när vi var små och det gör ju att man har en speciell relation tror jag. Hon var som den syster jag aldrig haft. Hon i sin tur hade inga syskon alls, så jag tror det var lite samma sak för henne.

På kvällen kom Die Lererinn förbi. Vi beställde hämtmat från Exotic som vi åt här hemma. Dessutom anslöt SO fröken och hundflickan en sväng och det var roligt att få träffa dem allihopa. Nå, nu kommer sommaren och man har mer energi till att träffa sina vänner och umgänga. Härligt!!

I lördags var det storloppis på Arcus. Jag och Hofslagerskan har ju nu en liten tradition att samåka och fröjdas bland loppisfynden. Jag älskar loppisar. Det är så roligt!

Inga kommentarer: