måndag 4 maj 2009

släpp fångarna loss det är vår


Vårtecknen haglar dessa dagar. Blåsippor, shortsbeprydda människor, däckskiften, doften av grillar, skiljsmässor och nytändningar, cykelrenoveringar, en hel massa galningar och vårkollektioner. Jag har tom sett årets första biodlare i sin skrud. Sedan är det ju så att våren måste vara den enda årstiden någonsin då man uppskattar att det luktar blaja än här än där! :)

Jag har fått några tidningar av Hofslagerskan, Creative heter de och innehåller en hel massa sytips och mönster. Känner att jag har blivit eld och lågor efter bläddrande i dessa. Symaskinen måste dammas av! Dessutom fick jag tyg med små hästar på som jag ska sy kläder till Lilleman utav. Nu låter det som att det här med sykonst är något jag behärskar, men detta måste med tydlighet dementeras! Enträgen vinner har man ju hört..

Nätet har mkt att bjuda på och min svägerska Stickerskan tipsade om http://www.drops.se/ där man kan man också hitta stickmönster alldeles gratis.

Kanske torde man dra ihop till syjunta? Åldern är ju inne..







1 kommentar:

e sa...

Syjunta låter som en bra idé! Jag kommer gärna! =)