torsdag 28 maj 2009

Håll i hatten


Kvällsolen lyser fridfullt. Man kan aldrig tro att man närmast blåst bort idag.. lugnet efter stormen råder.

Den här veckan kändes mindre kul. Jag har inte riktigt varit kry. Har känt mej risig och orkeslös. Lillvännen har kanske sviter han med, han har inte varit nöjd. Det kan också bero på att han fick sin första spruta i måndags. Så vi har kämpat båda två. Det värsta är för tillfället ryggen, att sätta sig, resa sig och att lyfta känns verkligen inte bra. Ontont. Till det har jag lite tandvärk. Så jag surar en hel del. Vaggar omkring som en höggravid. Nå! Gnäll, gnäll! Inget av ovanstående kommer väl att föra mej till Sankte Pär, så det är bara att hålla ut!

Det mest komiska som hänt denna vecka var nog när jag mötte en kvinna på väg till vårdcentralen.. hon sökte verkligen ögonkontakt och sedan sjöng hon samtidigt mkt högt och tydligt.. "för ingen annan är som duu" när hon passerade mej på den smala cykelvägen. Det råkar vara en strof från en favorit, "Du vet väl om att du är värdefull" som är en vanlig låt vid konfirmationer och dop, så det fick mej verkligen att le.. tänkte i efterhand att jag borde ha sjungit en liten strof tillsammans med henne.. hihi! Om någon gör något dylikt i Sverige tror man ju automatiskt att något är fel på den personen, och så tänkte jag förstås, även om kanske lite andra indikationer signalerade om den saken. Summan av kardemumman måste ändå vara att vi svenskar måste vara aptrista och sist men inte minst, att hennes sång verkligen gjorde min vecka! :)

Inga kommentarer: