onsdag 20 maj 2009

Möten

Helgen var då i antågande. Trevligt. Inte för att det spelar mej så stor roll vilken dag det egentligen är, men det är trevligt att ha Kärleken hemma såklart.
I måndags hade vi besök av Fritidspedagogen som var här. Vi hade bestämt att vi skulle traska runt träsket i det fina solskenet. Sagt och gjort. Hon kom hit och Lilleman fick än en gång jättefina kläder till sin garderob med Nalle Puh och Tiger på. Så fina! Tack, snälla! Promenaden går så mkt fortare och lättare när man har sällskap!


I tisdags tog vi en promme till Kalllkällan där jag sprang in till moster på friseringen en sväng och sedan också passade på att göra lite postärenden. Jycke var med och hans barnvagnshyfs börjar faktiskt bli ganska bra nu. Han har verkligen blivit storebror och har hittat sig en ny sovplats alldeles vid spjälsängen där han sover varje natt. Tidigare har han aldrig någonsin sovit där. Ganska sött!


Jag har varit förbi butiken hafva, http://www.hafva.se/ där jag har beställt en bärsjal. Det har varit väldigt svårt att bestämma sig för vilken variant man ska välja! Hur som helst ska det bli väldigt spännande att prova! Vi fick ju nämligen ett presentkort av Kärlekens systrar och mamma. Väldigt gulligt. Det fanns en site som jag hittat, den heter http://www.sjalbarn.se/ och där man kan förkovra sig i sjalarnas magiska värld.


Vi stannade till på shopping för att morsa på Lillemans faster som jobbade och där träffade vi lite kändisar från gymnasietiden. Riktigt roligt! Vi kunde bara konstatera att vi måste försöka ses! Tiden bara rinner förbi. Inte klokt! Man kan iaf konstatera att möten med människor man tycker om är som grädden på moset i detta jordeliv. Det berikar.

Idag har jag haft en härlig dag! Efter frukosten gick jag och lade mej en stund och råkade somna om. Under tiden packade Kärleken ner Lilleman i vagnen, tog med jycke och gick ut på promenad. Själv fick jag ligga kvar. Härligt! Sedan hade jag besök av min barndomsvän och hennes två barn. Mkt trevligt. Vi har käkat ihop och resonerat om stort och smått. Dessutom fick vi chansen att fira henne då hon också fyllde år idag. Kände mej på oerhört gott humör efter deras besök. Jag är så glad över att hon är flitig på att kasta sig i bilen, för själv är jag ju skadad efter åren som pendlare. Sätter mej inte gärna i bilen när jag är ledig. Det visar sig. Jag har inte hälsat på i hennes hemstad och min förövrigt på åratal. Skam och skuld!! I år ska jag minsann ta mej till hennes stuga.

Jag känner mej så glad och har rena rama semesterkänslan i kroppen. Underbart! Hoppas alla får en trevlig helg!

Inga kommentarer: