lördag 30 maj 2009

En lördag i maj


En helt vanlig lördagseftermiddag råder här i huset. Alla killar sover. Tom hunden. Själv chillar jag. Surfar och ser solen göra mönster på väggen genom persiennen.
Fint väder har vi här. Idag beskådade vi Gert Fylking och Robban Achberg promenera in i stan. Skäggiga och brunbrända. Det kan ju verkligen inte vara så roligt att promenera längs E4:an genom hela Sverige? Jag skulle bli galen och vara konstant rädd.

Kärleken är trött. Han har tagit sin första fest på över ett år igår! :) Sånt kan vara kännbart.. Färjan har haft invigning och det var tydligen rikligt med människor där. Jag hoppas nog att kunna ta mej dit nån kväll till sommaren. Överlåter vinet till andra dock. Förresten ska man inte lova för mkt.. jag brukar se i kors ganska tidigt om kvällarna numera! Även om vi har en väldigt "snäll" kille så var det ju länge sedan man sov alltförmånga timmar i sträck. Min metodik för att klara mej igenom detta är att inte säga högt att jag är trött eller ägna tid åt att tänka på det! Jag tror det hjälper!

Kanske borde jag anamma samma metodik med min rygg? Omöjligt. Går här hemma och muttrar.

Lillvännen har nu upptäckt att vi har en hund och skrattat åt honom idag. Han skrattar ibland och det kommer ända nerifrån hans lilla mage. Han har hållit på med detta i 2-3 veckor nu och våra hjärtan smälter som våris! Att dammsuga med Pappa är inte dumt det heller. Då är man väldigt nöjd.
Igår var die Lererinn och Barnmorskan från friska Gellivare på besök. Vi beställde mat från Thai-thai och superade ihop innan vi kikade på Talang på teve. Mkt trevligt minsann. Det kändes underbart att träffa lite folk efter en vecka med mkt inomhustid. Har ju försökt kurera mej nämligen. Vi beställde sushi och det var riktigt gott. Man vill liksom aldrig sluta.. rena rama giftet när man väl har fått smak på detta.. Det var iaf kul och uppfriskande med lite quality time i goda vänners lag.

Nu vaknade en liten kille iaf.. fortsatt trevlig helg...

Inga kommentarer: