söndag 15 februari 2009

39+1

Vecka 39 var då slutligen här! På söndag är bebisens beräknade födelsedatum. 6 dagar bort! Känns mkt märkligt! Ska han äntligen visa sig lilla Herman, eller kanske han avvaktar två veckor till.. den som lever får se! Vad vi längtar efter att få se honom nu!

Idag är jag ledig och har börjat dagen med ett besök hos barnmorskan för att lämna lite prover. Det ser bättre ut nu. Jag har verkligen försökt att göra ingenting i helgen. Bara vilat och tagit det väldigt lugnt. Kanske det har hjälpt, för blodtrycket var inte lika högt som förra veckan. Bra. Dras dock med huvudvärk, hoppas att det är på övergående.

I lördags städade "vi" och gjorde iordning här hemma. Eller.. jag tog väl några drag med dammtrasan innan jag återigen hamnade i soffan. På kvällen kikade vi på schlagern från Skellefteå och det var roligt att se vår gamla lärare (som inte är så gammal) spela tillsammans med Sofia Jannok.

Igår kikade först Storebror med familj in. Jag bakade lite småkakor då förrådet var helt tomt. Lilleman har blivit en sån pratkvarn. Senare på dagen dök Kärlekens syster upp. Hon hade med sig böcker som jag ska plöja. Tänkte börja med boken "Klockan 10.31 på morgonen i Kao Lak". Skriven av bla Pigge Werkelin som gjort anspråk på att ta över Seskarö camping. Det passar utmärkt idag när jag är ledig. Mkt trevligt med besök såklart.

Kärleken och Tonåringen åkte till Piteå på hockey och kom tillbaka på kvällskvisten lagom till Nip/tuck. Vilken galen serie. Jag är såld!

Inga kommentarer: