tisdag 3 februari 2009

B-körkort?

Tisdag. Min korta arbetsdag. Skönt. Sover lite risigt, går upp mitt i natten och äter banan!

Jag blir galen på den här förkylningen. Ja, det är bara en liten skitförkylning, och urlöjligt att klaga över, men det är verkligen det segaste jag varit med om. Utan nässpray hoppar jag ner från taket! Ingen vattengympa den här veckan heller!

Idag tänkte jag att jag skulle lura med mej lärarinnan från Sunderbyn på stan och ringde henne precis när jag var på väg från jobbet. Det slutade iaf med att jag istället åkte förbi hennes hemman och blev bjuden på grönt thé. Jättekul att se deras hus, oj så fint de har det..Lärarinnan är en riktigt pysslig människa, och det syns i hela hennes hem. Barnens rum var som små karameller.. vi fick fina bebisböcker av henne som jag skall sätta tänderna i!

Efter påhälsningen tog jag svängen förbi stan och gjorde lite ärenden. Inköp på Eleonora Laura och dessutom unnade jag mej lite nya tvålar från lush. Där kan man snacka vardagsglamour. Hittade en kakaotvål som var ljuvlig, och fyllde på förrådet av honungstvålen som jag är helt beroende av!

Igår fick vi barnvagnen med bussgods och den var så fin! Jag hade lust att kasta ner Börje i den så jag fick prova! Haha!

Försökte få tag på arbetsterapin idag för att prova ut mina skenor, det är verkligen klurigt att kunna passa såna telefontider när man har detta jobb. Lyckades tillslut komma fram till en telefonsvarare som jag pratade med.. en människa ringde upp, lämnade ett meddelande på röstbrevlådan och uppmanade mej att försöka igen imorgon. Suck. Samma procedur igen.. det kanske är en sak att lämna en grupp elever med en mattebok i handen om man måste lämna rummet för någon minut.. men att lämna en grupp med en ljudanläggning, trumset och andra dyra prylar är inte någon höjdare. :)

Till helgen fyller Kärleken och hans tvillingbror år. Det vankas kalas på söndag och det blir nog trevligt. Äntligen har jag kommit på vad han ska få i present..

På jobbet spår de att jag inte kommer att behöva vänta ända till den 22 innan bebis anländer. Nå, den som lever får se! Jag har iaf packat BBväskan nu och jag ska se till att skriva ut förlossningsbrevet så är jag redo sen! Eller.. det där var ju inte sant.. men rent materialistiskt sett iaf.. haha!

Inga kommentarer: