torsdag 5 februari 2009

Exorsisten

Fredag. Ljuvligt! Min lediga dag. Egentligen var jag bjuden till Sävast. Lillebror skulle dock komma till stan och hämta sin dotera, och eftersom hans yngsta flicka fyllt år i veckan bestämde vi oss för att dra ihop till kalas under dagen. Känner att jag inte orkar med hundra aktiviteter per dag längre. Så jag sköt upp Sävast resan till nästa vecka.

Igår hade jag min sista kalixtur. Det kändes oerhört blödigt att säga hejsvej åt mina elever! Jag fick kramar och fina ord med mej på vägen, från byaskolan fick jag en affisch där alla barn och fröknar ritat och klippt ut hälsningar och bilder på sigsjälva. Jättegulligt. Jag var rörd! Märklig känsla att lämna över nyckeln och tömma facket och runda av! Det har gått så många år, 5 totalt men nu vete 17 om det blir några fler kalixresor framöver! Jag kommer iaf att njuta av att vara ledig nästa vecka. Helt säkert.

Mina nattliga aktiviteter börjar att skrämma mej!! Kärleken säger att jag pratar och gör ljud nätterna igenom! I går natt vaknade jag av att jag gör ett märkligt gurglande ljud som kommer från halsen. Mkt hårt tryck, jag vet inte vad det skulle likna i sångteknisk term, growling kanske? När jag vaknar har jag alltid väldigt ont i halsen och nu börjar jag ju misstänka att det är självförvållat! Häromnatten sa jag "ska vi fika?" 10ggr i följd... Gubben börjar då att tro att djävulen har farit i mej så han var tvungen att väcka mej! Märkligt med tanke på att jag aldrig sagt ett ljud i sömnen på många många år. Kanske jag är besatt iallafall? :)

Associationerna går genast till en utbildning jag sökte i Stenungsund en gång i tiden.. jag fick ett brev därifrån där det stod att platserna redan var besatta.. tyckte det var roligt!

Trevlig helg..

Inga kommentarer: