måndag 23 februari 2009

måndag på soffan


Måndag. Redan rastlös som en osalig ande. Vilar, läser, sover en stund, äter...

Måste nog skriva en ska göra lista varje dag så att jag inte tappar förståndet, och det har bara gått en dag över tiden än!!!! De som känner mej väl vet att jag verkligen är usel på att vänta på saker. Tålamodsprövande saker som att stå i kö, kan verkligen göra mej helt rabiat. Läste i någon sån mindfulnessbok att det var ett alldeles ypperligt tillfälle att träna på att bara vara i nuet..

Fick tips av Resenären på pysselinspirerande sidor. T ex http://www.stickamera.se/gratismonster.php där man kan hitta gratis stickmönster. Verkligen nåt jag ska lära mej en vacker dag.. eller denna inspirerande sida där en mamma sytt sin egen skötväska http://cecisegna.blogspot.com/2008/01/sktvska-eget-mnster.html. Jag är ju en riktig sopa på att sy också dessvärre, men det kan ju iaf bara bli bättre.. en konst jag verkligen skulle vilja kunna bemästra! Jag har faktiskt scrappat lite. Det blev tre kort denna gång.
Hovslagerskan skulle kika in ikväll. Trevligt. Ute är det ett riktigt busväder. Fettisdag imorgon.

Inga kommentarer: